پيشکسوت تيم فوتبال پرسپوليس گفت: رويانيان بايد تک تک بازيکنان و کادرفني را جريمه کند.

ضياء عربشاهي درباره ناکامي پرسپوليس در هفته‌هاي اخير اظهار داشت: من فکر مي‌کنم کادر فني با بازيکنان به مشکل خورده است و اين مسئله به تيم و تماشاگراني که پرسپوليس را دوست دارند ضربه مي‌زند. درست است که اين تيم در آسيا نتيجه گرفته اما يکي دو هفته‌اي است که به حاشيه رفته است.

 وي افزود: مديريت باشگاه در اين زمينه مشکلي ندارد اما به نظر مي‌آيد که کادر فني و بازيکنان بي تفاوت شده‌اند. من تا به حال پرسپوليس را آنقدر بي انگيزه و بي روحيه نديده بودم و همين مسئله باعث شد مقابل تراکتورسازي ضربه بخوريم. البته امير قلعه‌نويي مربي باهوشي است که کارش را بلد است او نيمه اول محمد ابراهيمي را بازي نداد اما ساير مهاجمانش بازيکنان پرسپوليس را خسته کردند و وقتي در نيمه دوم ابراهيمي به بازي آمد تراکتورسازي دگرگون شد. بارندگي هم مزيد بر علت شد تا هافبک‌هاي آنها موقعيت شوت پيدا کنند.

 عربشاهي تصريح کرد: دنيزلي مربي بي تجربه‌اي نيست اما خارجي است و چون به لحاظ زبان نمي‌تواند با بازيکنان ارتباط برقرار کند باعث شده در اين شرايط بين او و بازيکنان فاصله بيفتد. او مربي است که در سطح بالا مربيگري کرده اما اين طور هم نيست که اشتباه هم نکند. وقتي او مي‌بيند که تيم به حاشيه رفته بايد طوري سياست به خرج دهد که به لحاظ روحي و رواني تيم دچار مشکل نشود. بايد قبول کرد که در اين زمينه دنيزلي حرفه‌اي عمل نکرد.

 اين پيشکسوت پرسپوليس با اشاره به اينکه در ابتداي فصل باشگاه بازيکنان خوبي را جذب نکرده بود گفت: چند بازيکن پرسپوليس در قواره‌ اين تيم نيستند. خيلي دلم مي‌خواهد بدانم اين بازيکنان خارجي را چه کسي به پرسپوليس تزريق کرده است. بازيکنان بنام هم اندازه 30 درصد خودشان هم بازي نمي‌کنند مثلا مازيار زارع اصلا در اندازه خودش بازي نمي‌کند يا غلامرضا رضايي که به اعتقاد من او يکي از بدترين بازيکنان پرسپوليس است و فوتبال را يک نفره بازي مي‌کند. نبايد هرکاري که خواست انجام دهد و هيچکس هم به او حرفي نزند. او به نفع تيم مقابل بازي مي‌کند و بازي پرسپوليس را کند مي‌کند.


 وي تصريح کرد: فکر مي‌کنم براي فصل آينده اين تيم احتياج به يک خانه‌تکاني دارد و مديريت باشگاه بايد يکسري بازيکن جوان و با انگيزه بياورد نه جواناني که بازي در پرسپوليس برايشان زود است. هستند در ليگ بازيکناني که شايسته پوشيدن پيراهن پرسپوليس هستند. فکر مي‌کنم بايد از حالا دنيزلي ليست بازيکناني را که نمي‌خواهد رابه باشگاه بدهد.

 عربشاهي تأکيد کرد: پرسپوليس در خط مياني نيازمند يک بازيکن قدرتي است که به جاي 90دقيقه 120 دقيقه بتواند بجنگد. اين خلأ در وسط زمين پرسپوليس ديده مي‌شود. يا عمق دفاع پرسپوليس مشکلات زيادي دارد. تمام بازي‌هايي که پرسپوليس گل‌هاي زيادي خورده به خاطر عمق دفاع بوده است زماني که ما بازيکن اين تيم بوديم به حريف فرصت نمي‌داديم خودنمايي کند اما اکنون بازيکنان پرسپوليس حريف را تا دروازه اسکورت مي‌کنند بدون اينکه درگيري با بازيکنان حريف داشته باشند. اين اتفاقات براي بازيکنان پرسپوليس خيلي بد است. معتقدم که رويانيان مي‌تواند شخصيت تيمي را به پرسپوليس بازگرداند و ديگر اين طور نباشد که بازيکني فقط به انگيزه پول گرفتن به پرسپوليس بيايد.

 عربشاهي ادامه داد: علي کريمي با 34 سال سن خيلي باغيرت بازي مي‌کند و حق دارد که مي‌گويد برخي بازيکنان بي تفاوت و بي غيرت هستند اما بهتر است که او خودش را درگير اين مسائل نکند. متأسفانه برخي بازيکنان درک نمي‌کنند در چه تيمي هستند زماني ما به ميدان مي رفتيم و حريفان به دنبال اين بودند کمتر گل بخورند اما اکنون به راحتي 4-3 به پرسپوليس ميزنند.

 وي خاطرنشان کرد:از اقاي رويانيان به عنوان يک پيشکسوت خواهش مي‌کنم از کادر فني گرفته تا بازيکنان همه را تک به تک جريمه کند. واقعا افسوس مي‌خورم که چرا بايد فوتبال من و هم دوره‌‌اي‌هايم انقدر زود تمام شود. من در کنار بازيکنان خوب و باغيرتي بازي مي‌کردم که همانند آنها کمتر اين روزها وجود دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا